پست یا استوری ؟ کدوم مهمتره!
اول از همه به این نکته باید توجه کنیم خود ما وقتی وارد اینستاگرام و پروفایل یک پیج میشم کدوم بخش رو اول میبینم ؟
یا کدوم بخش بیشتر روی ما تاثیر گذار و در نهایت کدوم بخش از پیج اینستاگرام تونست کاری کنه من این پیج رو در نهایت فالو کنم ؟
بعد از اینکه جواب دادین حالا ادامه این متن رو بخون
ما کلا دو مدل محتوای اصلی داریم از نظر من یا این محتوا رسمی یا غیر رسمی که پیشنهاد میکنم همیشه محتوا های رسمی رو در قالب پست منتشر کنید و محتوا های غیر رسمی رو در قالب استوری
این نگاه یه جور کلی نگری نسبت به محتوای پیج اینستاگرام که مشخص میکنه من در شروع چه مدل پست هایی باید منتشر کنم یا محتوای استوری من چه مدلی میتونه باشه که البته در ادامه این بخش ها رو ریز تر هم میکنیم
و در بخش بعدی به نظر من بخش پست بیشتر برای جذب کاربر مناسبه یعنی شما با تولید و انتشار محتوا میتونید به جذب کاربر کمک کنید چرا ؟
چون محتوا در قالب پست با استفاده از امکانات اینستاگرام مثل هشتگ ها مثل اکسپلور و… بیشتر دیده میشه و در نهایت راحتر میتونه جذب مخاطب کنه
و در بخش استوری که ارتباط با کاربر نزدیکتره یعنی راحت تر میتونه به من دایرکت بده پس میتونم پروسه فروش خوبی داشته باشم
اگر بخوام این بخش از صحبت هام رو کامل کنم بخش پست رو بزاریم برای جذب کاربر و بخش استوری رو برای فروش کاری که دقیقا من خودم دارم توی پیج اینستاگرامم انجام میدم
و یک نکته خیلی مهم که باید اینجا بهش توجه کرد چون پست ها ماندگار هستن در پیج و کاربر در دید اون اونها رو میبینه پس باید از لحاظ گرافیکی توجه خیلی ویژه تری داشته باشیم بهشون که البته کلی سایت و ابزار های جانبی اینستاگرام هستند و به ما کمک میکنن بتونیم به لحاظ گرافیکی پیج زیبایی داشته باشیم
ولی استوری رو میتونیم یکمی غیر رسمی تر و با همون امکانات خود استوری و البته یکمی چاشنی خلاقیت محتوا تولید و منتشر کنیم
در ادامه من پیشنهاد میکنم در محتوایی که برای پست دارید اماده میکنید حتما چهار بخش رو جا بدین
محتوایی برای فروش
محتوایی برای برند سازی
محتوایی برای تعامل با کاربر
محتوای آموزشی
اگر هیچ وقت محتوایی برای فروش نداشته باشید پس قطعا انتظار فروش انچنانی هم نباید داشته باشید چرا که باید در راستای فروش محصول و خدمات خودتون حتما در پست ها با هدف فروش محتوا تولید کنید
گاهی بعضی از محتوا های شما باید با هدف برند سازی ساخته شود یعنی این محتوا آگاهی از برند شما را بالاتر میبرد
و در بخش بعدی پست ها شما قطعا نیاز دارید به تعامل با کاربر که بهترین حالت میتونه تولید یک پست چالشی باشه در این بخش حتی میتونید کپشن اون پست رو چالشی کنید مثلا از کاربر نظر سنجی کنید
و در بخش بعدی حتما باید بخشی از محتوا های خودمون رو به تولید محتوای اموزشی اختصاص بدیم که چه بهتر این بخش اموزش را در قالب پست منتشر کنیم
و اما گاهی وقتا ممکنه ما نتونیم هیچ پستی منتشر کنیم به هر دلیلی و چون ماهیت پست های ما یکمی رسمی شکل گرفته بهتره برای اعلام حضور استوری ها را فعال نگه داریم
شاید شما هم نتونید به سایتی که ماه هاست محتوای خودش رو به روز رسانی نکرده اعتماد کنید اما در اینستاگرام این فرصت رو دارید که به روز رسانی و اعلام حضور را در قالب استوری ها انجام بدهید
پیشنهاد میکنم اگر به دنبال فروش خیلی عالی در اینستاگرام هستید از تکنیک داستان سرایی در استوری استفاده کنید کاری من خودم در استوری ها انجام میدم همیشه یک موقعی که قراره موضوعی را اعلام کنم حتما اون رو به بخش های کوچکتر تقسیم میکنم و در قالب یک داستان با استفاده از استوری سریالی منتشر میکنم
چون کاربر با این کار با محتوای استوری تو بهتر ارتباط برقرار میکنه و تو این فرصت را داری که تا انتهای موضوع کاربر را با خود همراه کنید
در انتها به هیچ عنوان نباید کاربر را رها کنید حتما به او مسیر بدهید
مسیر میتواند هدایت به سمت یک لینک برای خرید انلاین باشد یا حتی هدایت به سمت یک پیج دیگر یا به سمت یکی از پست های شما و یا حتی ارسال مشخصات خودش
به هر حال نوع مسیر به نوع استوری سریالی و داستان شما بستگی دارد ولی نباید انتهای این داستان رو باز بزارید
دیدگاهتان را بنویسید