بازاریابی محتوایی چگونه کار می کند؟

بازاریابی محتوایی چگونه کار می کند؟

 بازاریابی محتوایی چگونه کار می کند؟

بازاریابی محتوادرحقیقت فرآیندتولید و انتشارمحتوای ارزشمند استکهبرای رسیدن به اهداف بازاریابی انجاممیشود. تعاریف مختلفی از زوایای دید مختلفی بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوایی را تعریف کرده اند:

بازاریابی محتوا هنر جدید ارتباط با مشتری است. نیازی نیست مستقیم به فروش فکر کنید. بدون نیاز به تبلیغ مستقیم روی محصول ،با ایجاد محتوایی که کاربر و مشتری به دنبال آن است، مانند بررسی محصول، توضیح در مورد مزایا و معایب آن و ارائه تصاویر مناسب، سعی در ایجاد اعتماد، ایجاد جذابیت و در نهایت تبدیل وی به خریدار محصول یا سرویس نماید .(زرگر، 1391)

مدیریت محتوا، یک مدل ذهنی، فرهنگ و رهیافت است که بر اساس آن، تلاش می‌شود اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد در همه‌ی محل‌هایی که او به دنبال آنها می‌گردد و در کلیه‌ی مراحل خرید، در اختیار او قرار گیرد. این شیوه، یک نوع نگرش استراتژیک برای مدیریت محتوا به عنوان یک دارایی است و بر اساس آن، مدیریت به شیوه‌ای اعمال می‌شود که نرخ بازگشت سرمایه آن به صورت عددی، قابل سنجش باشد.) آنه بیلی، 2009)

بازاریابی بر اساس محتوا، معتقد است در این دوره جدید، مشتری می‌خواهد سهم بیشتری از تصمیم‌گیری خرید داشته باشد. کمتر کسی حاضر است در جمع دوستان خود بگوید که این گوشی موبایل یا این محصول غذایی یا این وسیله خانگی را خریدم، چون دیدم خیلی برای آن تبلیغ می‌کنند. اگر چه ممکن است بخشی از تصمیم‌گیری واقعا بر همین اساس شکل بگیرد، اما خریدار ترجیح می‌دهد فهرستی بلندبالا و تخصصی از دلایل تصمیم‌گیری خود داشته باشد.(شعبانعلی-1393)

آنتونیو داماسیو از متخصصان برتر نورولوژی در جهان، در کتاب اشتباه دکارت می‌گوید: انسان‌ها در نهایت و لحظه آخر، با استفاده از احساس خود تصمیم می‌گیرند، اما از تمام توان و دانسته‌های خود استفاده می‌کنند تا توضیحی منطقی برای تصمیم‌های خود بیان کنند. با این توضیحات، استراتژی بازاریابی توسط محتوا، می‌خواهد با ارائه محتوا به مشتریان بالقوه کمک کند تصمیم بهتری بگیرند.

تعاریف علمی و آکادمیک متفاوت و حتی متناقض، از «محتوا» کم نیستند، اما برای کسی که می‌خواهد «بازاریابی توسط محتوا» را بشناسد و به کار گیرد، یک نکته ساده وجود دارد: «محتوا همواره در یک بستر ارتباطی شکل می‌گیرد». اگر شما با مشتریان خود از طریق پیامک ارتباط برقرار می‌کنید، بستر ارتباطی شما، زیرساخت‌های مخابراتی ارسال پیامک و محتوا، متنی است که برای مخاطب ارسال می‌کنید. یک مجله عمومی یا بولتن درون‌سازمانی، یک بستر ارتباطی است و مقاله یا عکس یا مطلبی که در آن منتشر می‌شود نوعی از محتوا. شبکه‌های اجتماعی در فضای آنلاین، یک بستر ارتباطی هستند و پیام‌ها و مطالبی که در آنها منتشر می‌شود نوعی از محتوا محسوب می‌شود. (شعبانعلی-1393)

بعد از مطالعه این مطلب
برچسب ها
میانگین آرا این مطلب : 3/0 از مجموع 1 رای
اشتراک گذاری در :
بهزاد رزمگیر
مدرس و مشاور توسعه کسب وکار

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه